Thursday, January 12, 2012

Salah Menilai lagi......

Semalam...ada sorang pak cik ni..
bawak gerek (basikal) buruk ngan baju dia compang-camping..
kesian aku tengok...pi tempat longgok sampah cari bahan terpakai....
ikutkan..kalau dia mai mintak RM 10 kat aku pon aku bagi..InsyaAllah....
sedih aku tengok orang2 cam tu...xdak family ka?...anak2..?
lama aku memerhati pergerakkan pak cik tu di tempat longgokkan sampah yg brapa nak besaq...

Tiba-tiba....

Telefon dia berdering......
Owh...aku terfikir sat..."Dia pon ada henset,ermm....henset murah ja kot...maybe itu ja dia mampu.."...
Sekali dia bok kluaq dia pya fon...Nohhorrromm.!!..henset Sony Slider....
aku pon pkai Nokia zaman Tok Nadoq nya dulu ja...
dia lagi hebat!..hahaha..
aku dah silap penilaian ni..hehe


Kemungkinan la,beliau ialah:
  1. Pesara awam/swasta yang nak mencari makan lebih...
  2. Conservationist..cintakan Kempen Kitar Semula..
  3. ADUN Pengkalan Chepa..nak meninjau masalah rakyat & sampah disini...Harapanlah!..
  4. Dia jumpa hanset tu kat longgokan sampah len...
  5. Pegawai polis yang sedang buat misi undercover...atau
  6. seorang researcher mencari sample di situ.....
Who knows??...
*Latar Tempat:Longgokan sampah sebelah mesin pam air kat PC,Kelantan.

1 comment:

koshary said...

aku rasa betul dia researcher, tengah buat thesis pasal sociology :D ADUN tu takkan punya lah.